Projektový den "OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ" REALIZACE
Ve středu 16.10. proběhl ve projektový den "Ochrana člověka za mimořádných událostí"
Cíl projektového dne:
Seznámit žáky s možnými nebezpečími a riziky, která mohou nastat v běžném životě. Naučit je správně v krizové situaci postupovat a správným způsobem ji čelit.
Další informace
Délka trvání: jeden den
Místo:
Areál ZŠ, dle počasí a potřeb jednotlivých stanovišť v budově i na školním pozemku či lokalitě Háječek.
Personální zabezpečení:
Všichni učitelé školy + Mgr. Leláková se skupinou studentek ze SZŠ HK
Průřezová témata:
Osobnostní a sociální výchova (OSV)-osobnostní rozvoj-OSV 1,OSV 3, sociální rozvoj – OSV 8, OSV 9j, morální rozvoj-OSV 11, OSV 10
Environmentální výchova (EV)-vztah člověka a prostředí, lidské aktivity a problémy životního prostředí
Multikulturní výchova (MV)-lidské vztahy
Předměty:
Výchova k občanství
Tělesná výchova
Přírodopis
Chemie
Fyzika
Zeměpis
Rozvíjející kompetence:
K učení
Učitel navozováním problémů zapojuje žáky do získávání informací potřebných k jejich řešení (v rámci jednotlivých předmětů už v průběhu školního roku).
Učitel vytváří značné příležitosti pro prezentaci znalostí a dovedností žáků (předvedení vlastní prezentace, pomoc vedoucím jednotlivých stanovišť).
Kompetence k řešení problémů
Učitel vede žáky k tomu, aby k řešení problému docházeli vzájemnou spoluprací a využitím zkušeností z jiných předmětů.
Kompetence komunikativní
Žáci pracují ve skupině, pro efektivní řešení úkolu musejí spolu správně komunikovat. Učitel dbá na respektování etiky komunikace – věcnost, naslouchání, prostor pro různá řešení.
Realizační část:
V kompetenci třídních učitelů, během 1. vyuč. hodiny
- varovné signály
- evakuační zavazadlo a postup evakuace
- přírodní katastrofy
- důležitá telefonní čísla
- rozdělení do vyrovnaných skupin
- stanovení pravidel
- seznámení s jednotlivými úkoly a umístěním stanovišť
- seznámení s evakuačním plánem areálu školy
- závěrečná evakuace budov školy
Žáci mají na práci na jednotlivých stanovištích vymezeno zhruba 40-50 minut, k tomu nutno připočíst určitý čas na přesun mezi jednotlivými stanovištěm a nutné přestávky. Jednotlivá stanoviště využívají školních prostor uvnitř i venku. Jedná se o stanoviště :
-
praktická první pomoc
-
sebeochrana
-
první pomoc průprava
-
orientace v přírodě
Hodnocení
Probíhá vždy na závěr práce na jednotlivých stanovištích, jednak žáci navzájem mezi sebou, ale i učitel směrem k žákům. Na závěr celého projektu se vyhodnotí úspěšnost jednotlivých skupin.